2014. december 18., csütörtök

Mézes

Idén nem sütöttünk mézeskalácsot...nem olyan itthon a közhangulat. Viszont nem maradhatunk mézes nélkül, így elhatároztam, hogy kipróbálom Via gyors mézeskalácsát. Inkább mézeskalács ízű keksz ez, de elképesztően finom...és amúgy is keksz-párti vagyok ;)

A recept tehát:

Hozzávalók:

1 kg liszt
3 csapott tk sütőpor
1 zacskó mézeskalács fűszer
20 dkg porcukor
1 cs vaníliás cukor
30 dkg puha vaj
2 dl méz (1 dl méz kb 14 dkg, csak mondom)
3 tojás
kevés tej

A száraz hozzávalókhoz adjuk a vajat, a mézet és a tojásokat. Ha nagyon morzsálódós, egy kis tejjel javíthatunk a helyzeten (bár nekem nem kellett).
3-4 mm vastagra nyújtjuk, kiszaggatjuk és 10-12 percig sütjük 180°C-on.

Nagyon jól lehet díszíteni sütipecséttel. :)


Ez egy őrülten nagy adag (összesen kb 4 kekszes doboz!!) , nekem a fele tészta egy hetet várt a hűtőben, mire megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése