2014. november 26., szerda

A Pizza

Így, nagy betűvel. Nagyon szeretjük, főleg a vékony tésztásat. Sokáig kerestem a tökéletes receptet, és most úgy tűnik, megvan :D

Ma sütöttem, dupla adagot. De mi sokan vagyunk és így a jó munkásemberek is tudnak mit csomagolni holnap... :P

A recept a Nem vagyok mesterszakács blogról származik, és nem ez lesz az utolsó, amit ki fogok próbálni tőle...az English muffinjai például úgy néznek ki, hogy az valami csuda!

"Hozzávalók 5 db 30 cm-es pizzaformához, vagy 4 db tepsiben sült lepényformához, vagy 4 db sajttal töltött szélű változathoz.


350 g finomliszt (BL 55)
250 g kenyérliszt (BL 80)
20 g friss élesztő
4 dl víz (hideg csapvíz)
65 g olívaolaj
15 g finom só
1 evőkanál porcukor

A vízben elkeverem és feloldom az élesztőt és a porcukrot. Nem futtatom meg, hanem azonnal elkeverem a többi alapanyaggal, de még nem dagasztom, csak összeállítom a tésztát. Kelesztő tálban 10 percig lefedve hagyom pihenni.

Egy evőkanál olajat elkenek a munkalapon és könnyedén megdagasztom a tésztát. A tálban letakarva pihentetem 10 percig, majd olajos felületen újra, könnyedén megdagasztom.

A tészta egyre ruganyosabb, egyre bársonyosabb lesz, illetve a dagasztások folyamán egyre jobban engedelmeskedik. Addig szoktam dagasztani, amíg a tészta fel nem veszi az olajat és el nem kezd ragadni a munkalaphoz.
A több, könnyed dagasztás olajos felületen nagyon jót tesz a pizza tésztának. Az olajat beissza, egyre könnyebb, levegősebb és bársonyosabb lesz a tészta.
Ha nagyon sietünk, akkor az első dagasztás utáni 10 percet hagyjuk ki, így majdnem 15 percet nyerünk. Többet nem érdemes, mert a tészta minőségének rovására megy. -

Most 20 percig pihentetem, majd ugyanúgy – olajos felületen - dagasztom, mint az előzőekben.
Ez után a dagasztás után 30 percig pihentetem, és könnyedén megdagasztom újra.

Most is 30 percet pihenjen a tészta, ekkor készen áll a formázásra, vagy kiporciózom, fóliába csomagolom és megy pihenni a hűtőbe felhasználásig.
3 napig fel tudom használni a frissen gyúrt pizza tésztát, ha csak simán hűtőbe teszem.
Ekkor a felhasználásnak megfelelő részre osztom a tésztát, cipókat formázok belőle, meghintem kevés liszttel. Ezt követően formára igazítom, vagy pizza formába, vagy tepsire, lepényformára.
Lehet nyújtófával nyújtani is, és lehet a saját súlyával nyújtani a tésztát, majd az ujjainkkal a végső formára és vastagságra nyomkodni, igazítani.
Nem kell erőszakolni a tésztát, néhány perces pihentetésekkel erőszak nélkül is csodaszép vékonyra ki tudjuk nyújtani a tésztát. "

Update: ma még az is csomagolt ebédet, aki nem szokott...de azért rendesek voltak, nekem is hagytak két szeletet... :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése